איך לתכנן ערב צוות

מעסיקות ומעסיקים יודעים היטב שהם זקוקים לכוח אדם איכותי. ההון האנושי הוא משאב קריטי בכל עסק ובכל ארגון, וחשוב מאוד לטפח אותו ולהשקיע בו. אחת הדרכים היותר אפקטיביות לעשות זאת היא ערב צוות: פעילות מהנה שמחברת בין העובדות והעובדים ובמקרים רבים הופכת את הצוות למעין משפחה קטנה ומלוכדת. כאן בעמוד תמצאו מידע שיעזור לכם לבחור את האופציה המושלמת למטרה זו.

פעילות יצירתית

הפעילות הטובה ביותר עבור ערב גיבוש לצוות היא פעילות יצירתית. קודם כל, כשהעובדים והעובדות עסוקים בעשייה, נמנעת התופעה של שתיקות מביכות שעלולה לפעמים להתרחש כשהצוות נפגש מחוץ למשרד ומחוץ לשגרה הרגילה. התועלת השנייה של פעילות יצירתית היא שבדרך זו כל עובד וכל עובדת יכולים להביא את עצמם לידי ביטוי, ולהרגיש מסופקים. תחושת הנוכחות מתורגמת גם להרגשה טובה מבחינת היחס של המעסיקים והמנהלים, והעובדים מרגישים שרואים אותם ושמאפשרים להם להיות מי שהם.

בנוסף, פעילות יצירתית כמו למשל צביעת כלי קרמיקה מפתחת את היצירתיות ואת הדמיון, שתי איכויות חיוניות בכל תפקיד כמעט במאה ה-21. בתור בונוס העובדות והעובדים שלכם ייהנו מחדוות היצירה עצמה.

חלל נעים ומזמין

יש לא מעט מקרים שבהם ערב צוות או יום גיבוש לעובדים נערכים תחת כיפת השמיים. מן הסתם יש לא מעט יתרונות ליציאה מהשגרה שהיא גם יציאה מארבעה קירות ותקרה, אבל בסופו של דבר מומלץ לקיים ערבי צוות דווקא במקומות סגורים. הסיבה לכך היא שבחורף רוחות עזות, טמפרטורות נמוכות וגשמים עלולים לחבל באירוע, ובקיץ יש לא מעט אנשים שסובלים מהלחות והחום שנוכח גם בשעות הערב, אחרי שקיעת השמש.

עוד כדאי לקחת בחשבון שמשבר האקלים מוביל לכך שיש יותר ויותר אירועי מזג אוויר קיצוניים, ולכן חלל נעים ומזמין הוא המקום הנכון לקיים בו את ערב הצוות. מומלץ לבחור בחלל שמעורר השראה ומשרה יצירתיות, כחלק בלתי נפרד מהפעילות עצמה.

ערב צוות עם ערך מוסף

ערב הצוות עצמו מניב תועלת רבה: העובדות והעובדים מרגישים שלמנהלים אכפת מהם, הם לומדים שהעסק או הארגון מוכן להשקיע בהם, תוך כדי הפעילות מתפתחות באופן טבעי אינטראקציות חדשות, כאלה שלא יכולות להתרחש במסגרת יום עבודה רגיל, וכמובן שגם ההנאה הרבה מספקת תועלת.

יחד עם זאת רצוי לבחור פעילות שיש לה ערך מוסף. אם לחזור לדוגמה הקודמת, של סדנת צביעת כלי קרמיקה, הבונוס המוצלח במקרה כזה הוא כלי הקרמיקה היפה, בעיצוב האישי, שמקבל כל אחד מהעובדים בסוף האירוע (או ליתר דיוק זמן מה לאחר מכן, אחרי שהכלי עבר בתנור כדי להשלים את ההכנה שלו).

לוקיישן נוח להגעה

אירוע צוות הוא הזדמנות מצוינת לצאת מהשגרה וליהנות. היציאה מהשגרה כרוכה גם ביציאה מסוימת מאזור הנוחות, והעובדים מוכנים כמובן לשלם את המחיר הזה, אבל חשוב לוודא שהמיקום המדויק הוא כזה שנוח להגיע אליו. ערב צוות שמחייב נסיעה ארוכה או שמתקיים במקום שאין בו חנייה עלול ליצור טרחה רבה יתר על המידה, כזו שפוגמת בהנאה ובתועלת.

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן